Kontroversi selenggara Hospital Temerloh




Itu satu teka teki yang SH nak ajukan kepada puak - puak Pakatan Pembangkang tu. SH nak jugak tanya diorang, siapa yang dapat projek tu?


Nak lebih spesifik, projek penyelengaraan bangunan infrastruktur bagi Hospital Temerloh. Agak - agaknya, siapa yang bertuah dapat projek tu ye?



SH bukan apa. Saja la nak tau. Ada ke tidak mereka yang dari kalangan Pakatan Haramjadah ni tau siapa yang dapat Projek tu. Maklum la, diorang ni kan banyak sumber.


Jika sebelum ini, puak - puak Pakatan Haramjadah tu mempertikaikan kontrak penyelengaraan jalan raya yang dimiliki oleh YP Maintenance.


Mereka mempertikaikan, kenapa kontrak tersebut diberikan kepada sebuah syarikat yang baru dua hari ditubuhkan. Apa kriteria yang mereka miliki?


Sudah tentu la mereka mempunyai kepakaran yang tersendiri. Bagi SH, penjelasannya mudah. Jika sebelum ini, kontrak diberikan kepada kontraktor tidak spesifik.


Jika sebelum ini, kontraktor hanya diberi kontrak membaiki jalan. Tapi tak ada yang diberi kontrak untuk menyelengara. Kalau jalan rosak, kontraktor tak bertanggungjawab.


Maka, perlu ada satu syarikat yang peru menyelengarakan jalan ni. Sama jugak la dengan bangunan infrastruktur Hospital. Pun perlu ada penyelengaraan. Tak gitu?


Persoalannya, adakah isu kontrak yang hendak dipertikaikan atau siapa yang dapat kontrak tu yang menjadi tajuk utama? Sebenarnya, siapa yang dapat jadi isu.


Isunya ialah mengenai kronisme. Itu je isunya. Kenapa Si Polan bin Si Polan ni dapat sedangkan dia ada jawatan dalam UMNO? Itu yang dijaja oleh Pakatan.


Tujuan mereka menjaja cerita tu senang je. Sebab nak memburuk - burukkan Kerajaan BN dimata rakyat. Kononnya Kerajaan BN ni amalkan kronisme.


Sebab itu SH tanya. Betul ke Kerajaan BN ni amalkan Kronisme? Adakah orang UMNO je yang selalu dapat projek dari Kerajaan BN? Orang lain tak pernah dapat ke?


Tanya diri tu betul - betul. Adakah selama ini, orang dari kalangan Pakatan Pembangkang tak pernah dapat projek besar dari Kerajaan Negeri dalam tempoh waktu yang panjang?


Kalau diorang tak pernah dapat, kenapa ada dikalangan mereka yang selalu mendabik dada dan berbangga dengan orang UMNO secara terang - terangan?


SH nak tanya, perlu ke SH dedahkan siapa mereka ini kepada umum? Perlu ke kita bagitahu siapa dan apa jawatan yang mereka sandang dalam parti masing - masing?


Itu suruh diorang tepuk dada dan tanya iman masing - masing. Kalau niat SH nak mengaibkan orang, SH dah dedahkan nama mereka. Tinggal lagi, biar diorang sendiri la yang fikir. Jangan diorang ingat diri diorang tu bagus sangat!!!


Sumber: Semut Hitam



TAG