Tangan putus dipotong nenek




Seorang bayi perempuan berusia lapan bulan kini beransur-ansur sembuh di hospital selepas kedua-dua tanganya dikatakan dipotong sehingga putus oleh neneknya sendiri.





Kejadian itu berlaku ketika ibu bapa bayi berkenaan ditinggalkan di rumah untuk dijaga oleh neneknya sementara mereka keluar bekerja di Shandong sebuah wilayah di China.





Bagaimanapun, motif kejadian masih tidak dapat diketahui kerana neneknya yang dipercayai melakukan perbuatan itu kini masih dalam keadaan koma kerana cuba membunuh diri.





Seorang jiran yang menyaksikan keadaan selepas kejadian itu dan turut menemankan ibu dan bayi malang tersebut ke hospital berkata:





“Saya lihat wanita itu pulang ke rumah selepas kerja sekitar awal tengahari tapi 10 minit kemudian dia bergegas turun sambil memeluk bayinya, yang berlumuran darah”





“Tangan bayi itu sudah tiada”





“Wanita itu menghubungi suaminya agar pulang ke rumah untuk mengambil tangan bayinya yang putus”





“Kata wanita itu tangan bayinya sudah ditetak oleh ibunya, yang turut menetak dirinya sendiri untuk membunuh diri”





Sehingga kini tidak dapat dipastikan sama ada tangan bayi tersebut dapat dicantumkan semula selepas doktor melakukan pembedahan selama 12 jam untuk mencantumkannya semula.





Sekiranya pembedahan itu berjaya, nampaknya bayi berusia 8 bulan itu perlu melalui prosedur selanjutnya untuk mengembalikan sepenuhnya fungsi tangan yang terputus itu.

TAG