30 tahun meninggal, jasad masih utuh




Seorang anak telah bermimpi didatangi ibunya yang meminta anaknya supaya memindahkan kuburnya bersebelahan dengan kubur suaminya. Pada ketika itu, ibunya telah meninggal dunia lebih dari 30 tahun.




Mungkin bagi sesetengah kita menganggap ia sekadar satu mainan tidur. Namun, anaknya dengan bantuan orang ramai telah menggali kubur tersebut dan mendapati jenazah ibunya masih lagi kelihatan segar.


Sugiyem telah meninggal dunia sejak 30 tahun yang lampau. Anaknya sering bermimpi supaya kuburnya digali dan dipindahkan berdekatan kubur suaminya. Wanita yang berasal dari Desa Kecamatan Jangkar meninggal dunia pada tahun 1981.





Yang peliknya, mayatnya masih utuh cuma agak kering bahkan kain kafan yang memballut jasadnya masih lengkap. Ini menimbulkan kegemparan pada penduduk setempat. Ia meninggal pada usia yang masih muda iaitu 34 tahun kerana sakit.


Anak sulungnya Subri sering bermimpi ibunya mohon agar makamnya dipindahkan berdekatan makam suaminya. Penduduk setempat yang mengenali Suginem semasa masih hidup menyatakan wanita ini amat setia pada suaminya selain seorang yang sangat pemurah dan penyabar.

TAG