WAJIB BACA : SURAT AHLI PAS UNTUK USTAZ SAIFUL BAHRI - Pesuruhjaya PAS Terengganu


SURAT DAN KOMEN DARI AHLI PAS SEUMUR HIDUP !!!

Entah di manakah letaknya kepala hotak pesuruhjaya PAS Terengganu, Satipol Biol Badigol apabila buat-buat jual mahal setelah dijemput untuk menyertai Majlis Perundingan Rakyat.

Majlis Perundingan Rakyat yang dianjurkan oleh kerajaan negeri Terengganu itu difahamkan bertujuan mencapai persefahaman dan idea dalam usaha membantu rakyat di negeri Terengganu tanpa mengira fahaman politik.

PAS Terengganu sebaliknya mendesak Menteri Besar untuk menunaikan beberapa tuntutan yang dikatakan penting untuk rakyat.

Apalah bahalol sangat si Sahtipu biol ni? Bukankah jemputan itu bernama Majlis Perundingan Rakyat?

Saya ulang...

"MAJLIS PERUNDINGAN RAKYAT"

Jika Sahtipu mendakwa merupakan beberapa tuntutan itu adalah tuntutan yang penting kepada rakyat, kenapa jual mahal dan menolak untuk menyertai majlis tersebut? Eh? Tak berminat nak bantu rakyatkah?

Di majlis itulah sedara Sahtipu sepatutnya suarakan tuntutannya sebagai cadangan, usul dan idea untuk kebaikan rakyat di tempatnya. Bukannya buat jual mahal dan berlagak pandai.

Pihak kerajaan negeri jelas membuka ruang yang baik untuk perbincangan dan rundingan bagaimana untuk meningkatkan taraf kualiti hidup rakyat di pelbagai sektor.

Tapi YB Sahtipu bahalol ni boleh pulak jual mahal dan tunjuk 'ek'. Nampak sangat tidak bersungguh-sungguh nak membantu rakyat yang selama ini mengharapkan dia untuk menyuarakan keluhan rakyat kepada pihak atasan.

YB Sahtipu kena faham dan sedar, apabila menteri besar Terengganu menjemput YB-YB dari kalangan PAS, ini bermaksud beliau mengiktiraf YB adalah wakil yang dipilih rakyat di kawasan berkenaan. Orang iktiraf kita, buat apa kita nak berlagak dan sombong? Siapa rugi? YB tak rugi apa-apa rasanya. Tapi KAMI yang MARHAEN ni? Nak harapkan siapa???

Kalau nak tarik diri dan buat tuntutan itu ini, YB nampak gaya lebih suka bermain politik daripada menyelesaikan masalah rakyat.

Lagi sekali saya tanya....Siapa yang rugi dalam hal ni??? Rakyat jugak!! Sudah-sudahlah jadi bahalol YB. Tak perlulah nk tunjuk lagak dan act hanya kerana jemputan tu datangnya dari parti lawan.

Tengok jugaklah apa yang boleh bantu kami yang dah lama minta tolong dengan YB untuk panjangkan masalah kami kepada kerajaan negeri.

Jangan alih-alih bagi jawapan yang sama, "kita parti kalah", kalau jawapan macam ni saja yang mampu,  tak ada apalah yang YB perjuangkan untuk kami hanya kerana satu dua YB PAS berfikiran kolot macam sedara Sahtipu ni!

Awang Abdullah
- Ahli PAS Seumur Hidup - 
TAG