Azmin -The Next PM Candidate From Pakatan Rakyat.

Kenapa ramai pemimpin Pakatan bersungguh sungguh pertahan kan Anwar walaupun secara sulit mereka semua tahu Anwar melakukan apa yang di tuduh terhadap nya?

Ia sama juga dengan isu "Chinadoll". Ketika bermesyuarat pertama mereka tidak mula berbual dengan bertanya betul kah itu Anwar atau pun bukan, tetapi terus berbincang bagaimana mau spin dan counter.

Bermakna sangat lah antara mereka pun sudah tahu, tapi demi survival diri yang bergantung kepada Anwar dan Parti, maka mereka terpaksa hurung juga.

Bayangkan lah jika mereka ini kata ia itu pemimpin kami Anwar, Tidak dapat bayangkan apa akan terjadi.

Salah satu sebab kenapa Anwar harus di pertahan kan by hook or by crook, ada lah kerana Azmin. 

Jika Anwar sudah kedalam dipercayai Azmin akan berhaluan sendiri dan memilih team sendiri yang mana majoriti penjilat Anwar akan di singkir oleh nya.

Perangai politik Azmin juga boleh dilihat cara mana Tan Sri Khalid di layan setelah kehilangan jawatan MB.

Sehingga Azmin terpaksa dinasihatkan supaya tumpu kepada kerja Mb dan jangan hanya sebuk kepada membalas dendam dan mengenakan sesiapa sahaja yang ada berkait dengan TSKI.

Kini nampak seolah olah Anwar bakal sah masuk kepenjara dengan kes rayuan nya melalut tanpa bukti selain andaian dan nyayian lagu konspirasi tanpa bukti nya.

Oleh kerana ini, jika Anwar pasti ke dalam , bagaimana pula keadaan di luar?

Pemimpin PKR yang baru dilantik untuk memenuhi cita rasa Anwar termasuk menjadikan Good boy nya Rafizi sebagai Setiausha amat risau jika pengganti Anwar nanti ada lah Azmin.

Ramai dari yang sedia ada , adalah bukan kawan baik atau pun dari team Azmin. 

Namun Azmin juga ada muslihat nya sendiri yang belum di tunjukkan ketika Anwar masih belum masuk kedalam jel.

Pakatan Rakyat sudah pun dari dulu menetapkan bahawa tiada calon option untuk jadi PM selain Anwar. Tapi itu dulu.Apa yang di mertai dulu tidak boleh di gunapakai jika Anwar bergelar banduan.

Jadi, mahu tidak mahu setelah di lihat keliling, nampak nya Azmin Ali juga lah nama yang terserlah antara ramai pemimpin PKR. Tidak mungkin calon nya dari DAP jika bukan Melayu Islam.

Atau, mungkin Kalau DAP mahu menonjolkan Zairil Khir Johari, maka melopong lah yang lain, Tapi Zairil bukan orang melayu, dia orang cina yang di melayu kan. Anak angkat Arwah Khir dari isteri cina yang berkahwin dengan lelaki cina sebelum nya.

Bagaimana ppula dengan PAS? Kes PAS lebih unik, kerana Hj Hadi bakal muflis dan tidak mungkin bertanding pada next pru.

Tak mungkin kaki khalwat terlepas kerana teknikal pula yang bakal di lantik, kerana background agama nya semua sudah tahu, hanya mengelak dari di saman sahaja orang tidak menyebut nya. Orang juga sudah tahu jika di suruh sumpah atau pun mengaku pun dia sanggup kerana Taqiyyah.

Jadi apa kah yang bakal terjadi selepas Anwar kedalam jel? Azmin lah nampak nya candidate paling sesuai dari PKR juga Pakata Rakyat.

Itu lah sebab nya bersungguh sungguh ramai pihak dari Pakatan Rakyat mahu menyelamat kan Anwar, ia bukan kerana Anwar tidak bersalah, kerana sangat jelas dalam proceeding kes sudah sampai jauh ke dalam dubur dan bukan lagi hal hal lain yang tidak mampu di nafikan.

ia kerana mereka tahu apa jadi kepada mereka jika Anwar masuk kedalam jel, dan Azmin menjadi orang utama dalam PKR. Mereka nampak nya akan tersisih jauh dari corridor kuasa. SUMBER

TAG