PERKARA WAJIB ANDA KETAHUI : TAUKE Nasi Kandar PELITA Beri Wang BINA KUIL... ANDA MAKAN....???

BOIKOT!!!! NASI KANDAR PELITA.. HARAP "SHARE" KEPADA SAUDARA KITA..



 

The Star 24/09/2012 pg 22, melaporkan bahawa pemilik Pelita Nasi Kandar, Datuk D.Ramesh performing temple ground breaking for construction. Therefore pemilik Pelita Nasi Kandar is a Hindu..... proceeds from jualan nasi kandar Pelita is for construction of hindu temple.   

Since now dah jelas.Fikir2 lah kalau nak makan di PELITA tu  





PENJELASAN USTAZ SHAMSURI HJ AHMAD

Isu Nasi Kandar Pelita adalah restoran bukan Islam bukanlah perkara baru tetapi sudah lebih 10 tahun. Ketika itu restoran ini sudah hampir bankrup apabila orang islam tahu bahawa restoran ini bukan restoran Islam..

Di saat saat genting inilah ustaz Shamsuri yang ketika itu merupakan penceramah paling popular telah di beli oleh syarikat ini untuk menjadi penasihat agar orang islam masuk semula ke restoran ini.

Kesudian ustaz Shamsuri untuk menjadi barua dan pengkhianat kepada orang Islam telah menyelamatkan restoran ini dari di tutup malah restoran ini telah berjaya memperluaskan empayarnya di seluruh negara.

Ustaz Shamsuri sebelum bersekongkol dengan restoran ini merupakan seorang yang tegas dalam halal dan haram terutamanya rokok. Beliau amat benci dengan rokok tetapi bila merelakan dirinya menjadi barua kepada kapitalis makanan ini beliau telah menghalalkan rokok yang di haramkannya dulu.

Malah restoran ini di bawah nasihatnya ugamanya juga telah beroperasi dan menjual makanan kepada orang islam di bulan ramadhan dan tidak menutup kedainya di ketika waktu solat jumaat.

Jika sebelum ini di bulan ramadhan restoran dan kedai makan tidak berani membuka kedai secara terbuka tetapi setelah seorang ustaz menjadi penasihat kepada restoran kapitalis ini makanan di jual secara terang terang kepada orang islam di bulan ramadhan.

Sebelum ni antara ketegasan dan celupar belaiu apabila dia mai mkn char koayteaw dia tanya koayteaw ambik kat cina ka melayu...member bgtau ambik kat cina tahan lama sedikit.....dia jwb balik takpa nanti hg pun kena tahan lama nanti diakhirat.....dlm tape ceramah dia ada ulas.....last dia jd penasihat dan seterusnya menjadi Pengerusi Nasi Kandar Pelita salah satu nasi kandar yg buka time jumaat dan bolan posa serta jual rokok......

Maka benarlah apa yang di katakan Karl Marx "Ugama itu candu masyarakat" Orang ugama di gunakan untuk menghalalkan segala kejahatan golongan kapitalis. Yang haram boleh di halalkan jika poket di sumbat dengan ringgit malaysia dan yang halal boleh di haramkan jika poket tidak di sumbat dengan ringgit malaysia.

Orang ugama di upah untuk membaca Ayat ayat al quran dan hadis nabi di gunakan untuk menipu orang ramai.

sama ada beliau masih bersama dengan restoran ini atau tidak yang pastinya beliau adalah penyimbang besar kepada kemajuan restoran ini yang hampir bankrup 10 tahun dulu... ustaz Shamsuri adalah pengkhianat orang islam yang di bayar.




PART II
Isu boikot Restoran Nasi Kandar Pelita adalah bukan kerana Restoran tersebut adalah restoran bukan Islam atau lebih terus terang restorang tersebut adalah restoran India Hindu tetapi orang Islam wajib memboikot restoran tersebut kerana restoran tersebut telah menipu orang islam sudah lebih berbelas tahun dengan mengatakan restoran tersebut adalah restoran India Muslim.

Lalu berhujahlah di kalangan penyokong Ustad Shamsuri bahawa McD, Old Town, Starbuck dan lain lainnya juga bukan restoran bukan Islam dan mengapa pulak tidak di hebohkan. Soalnya adakah restoran seperti tersebut di atas menipu orang islam dengan nama Islam?


Mengapa pula Restoran Nasi Kandar Pelita perlu menipu dengan mengantung kalimah Allah dan Muhammad serta ayat ayat quran.  Kalau bukan kerana mahu menipu orang Islam agar masuk ke restoran itu tak ada sebab seorang tokeh restoran yang berugama hindu mahu mengantung ayat ayat quran di Restorannya.

Baguslah kalau ustaz Shamsuri yang menjadi penasihat syariahnya kerana orang Islam yang menjaga halal haram pasti tidak was was hendak makan di restoran tersebut tetapi mengapa perlu menipu dengan nama Restoran India Muslim malah meletakan logo 396 iaitu lambang atau logo yang membawa restoran India Muslim.

Cukuplah mendapat sijil halal dari Jakim sebagaimana restoran restoran bukan Islam yang lain yang terut sama mendapat sijil halal dari Jakim setelah segala faktor untuk mendapat sijil tersebut di penuhi oleh restoran tersebut.

Orang Islam tetap penuh di restoran restoran hi-class seperti ini malah Ulamak Muda Pas Nik Abduh juga di khabarkan adalah pelangan setia Pavilion. Yang pastinya restoran ini tidak menjadikan ugama sebagai alat untuk menarik pelangan Islam masuk ke restoran mereka.

Yang paling celaka dan laknat ialah bila ustaz Shamsuri sanggup menjadi barua kepada restoran ini untuk menambahkan lagi kepercayaan orang islam terhadap Restoran ini. Demi ringgit malaysia Ustaz Shamsuri sanggup mengkhianati orang Islam.

Jika perkara yang besar dan terang terang seperti menjual makanan kepada orang islam di bulan ramadhan pun beliau sanggup halalkan apatah lagi dengan perkara yang kita tidak tahu. Siapa yang masak di dapur, siapa yang membekal bahan mentah?

Jika dulu ustaz shamsuri marah jika orang hisap rokok tapi kini beliau menjadi penjual rokok, kalau dulu ustaz shamsuri marah orang berniaga di bulan ramadhan walaupun secara sorok sorok kini beliau meniaga makanan di bulan ramadhan secara terang terangan, jika dulu ustaz shamsuri marah orang tak pergi solat jumaat tapi kini pekerjanya pula tidak di benarkan solat jumaat.

Inilah manusia yang berbicara soal halal dan haram tetapi bila mulut di sumbat denga ringgit malaysia yang haram sudah menjadi halal dan yang halal sudah emnajdi haram.

Maka dengan itu orang Islam bukan saja wajib memboikot Restoran Nasi Kandar Pelita malah orang Islam juga patut memboikot kuliah serta ceramah ustaz Shamsuri yang telah bersubahat untuk meniput orang islam selama ini. SINI
TAG