Eeemmmm : Baik Tanam Anggur Ke Guane?

Mungkin itu je yang termampu untuk dilakukan oleh Si Zuraidah Mak Lampir tu bagi penduduk - penduduk dikawasan dia. Lagi elok diorang tanam anggur je ditepi jalan dari jadi Kuli DAPigs.

Kalau tengok dari kenyataan yang dibuat oleh Si Mak Lampir tu, nampak macam banyak sangat dah yang dia buat untuk mengembangkan ekonomi orang Melayu, khususnya dikawasan dia.

Tapi hakikatnya, satu hapah pun dia tak buat. Apa yang dia tau buat hanya setakat menyalak macam Anjing yang hilang akal. Meroyan tak sudah - sudah nak menyalahkan orang lain.

Itu yang membuatkan kita rasa 'JIJIK' dengan puak - puak Pakatan Haprak ni. Kerja satu hapah pun tak buat. Tapi kerja diorang asyik mempertikaikan usaha orang lain untuk membantu rakyat.

Dan dalam masa yang sama, membangkitkan sentimen perkauman dikalangan masyarakat di Malaysia. Maka tak salah kalau kita kata, dakwaan yang dibuat oleh Si Mak Lampir ni ditujukan kepada diri dia sendiri.

Mana tidaknya. Orang bukak MARA Digital tu untuk mengembangkan ekonomi orang Melayu dan mewujudkan persaingan sihat dalam dunia perniagaan dikalangan rakyat Malaysia.

Sebaliknya, Si Mak Lampir tu pulak tampil dan buat tuduhan KONONnya pembukaan MARA Digital tu hanya akan mewujudkan jurang perkauman yang lebih besar dikalangan rakyat.

Walhal, itu bukan objektif asal pembukaan MARA Digital tu. Dan yang membuka ruang untuk menyalakan api perkauman dikalangan rakyat tu pun bukan orang lain. Sebaliknya, diorang jugak.

Maka persoalan asasnya sekarang, adakah ianya satu kesalahan kalau ada mana - mana pihak yang nak membantu orang Melayu untuk berniaga? ATAU, adakah Si Mak Lampir tu lebih rela orang Melayu ni jadi Hamba Abdi di bumi mereka sendiri!!!
 KUALA LUMPUR – Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengkritik kewujudan pusat sehenti penjualan gajet dan alat telekomunikasi peniaga Melayu dan bumiputera, Mara Digital di sini.

Ketuanya, Zuraida Kamaruddin nendakwa, ia kerana pusat membeli belah IT di Menara Mara itu diwujudkan tidak lama selepas insiden pergaduhan di Low Yat.

“Apakah ini akan memberi manfaat kepada masyarakat umum apabila keistimewaan 38 peniaga telah diberi faedah untuk menerima sewa percuma selama enam bulan.

“Masih ramai lagi diluar sana yang lebih layak untuk merasai kenikmatan tersebut. Menjadi harapan agar tragedi Low Yat dan Kota Raya tidak berulang,” katanya dalam satu kenyataan semalam.
TAG