Razali Malu Target 2000 Orang GAGAL di Ajil

MELIHAT satu artikel yang di muat naik oleh sebuah portal yang menjadi rujukukan pembaca media sosial Terengganu menerusi laman-laman berita terkini di Terengganu Times yang telah mendapat hampir 1,500 tular kini.

Diantara pilihan yang ada di Negeri Terengganu adalah portal berita tersebut  yang banyak memaparkan berita-berita berkaitan negeri Terengganu dan secara langsung berita-berita politik semasa.

Berkaitan berita politik juga, mereka telah memuatnaik ceramah PPBM yang diadakan di Pekan Ajil pada khamis malam lalu dengan meletakan tajuk “400 Orang Sambut Mahathir dan Anaknya di Ajil” telah menjadi kerisauan para pengerak PPBM Terengganu.
  
Menurut beberapa sumber dalam PPBM, Pengerusi Penaja Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Terengganu malu apabila jangkaan awal malam tersebut seramai  2000 orang.

Tetapi malangnya, telah diperkecilkan oleh portal berkenaan dalam satu artikel lagi oleh theturtlekick.blogspot.com juga telah memuatnaik artikel ceramah tersebut yang mana menyatakan kehadiran malam itu seramai 5000 orang.

Menurut sumber lagi, pada peringkat awal Datuk Razali Idris telah berjanji akan menurunkan seramai 2000 orang ke program sulung yang dianggap besar di Terengganu tetapi GAGAL.

Ramai rakyat yang hadir malam itu ingin mendengar sendiri apa yang diperkatakan oleh Tun Mahathir dimana akan dinilai oleh rakyat negeri ini kelak.

Sebelum itu, Razali yakin dapat menurunkan 2 ribu orang  tetapi meleset dan jumlah keseluruhannya tidak sampai 1 ribu orang.

Razali yang telah menerima tawaran lumayan dari pemimpin PPBM  sebelum meninggalkan umno dan perjanjian itu telah menawarkan bahawa beliau akan  menjadi pengerusi negeri serta sejumlah wang yang agak lumaya dan berjanji akan mengeluarkan 2000 orang malam tersebut.

Dengan kehadiran rangkain 3M PPBM yang hebat seperti Tun Dr. Mahathir Mohamad, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Dato’ Seri Mukhriz Mahathir tidak dapat menanrik lebih ramai rakyat negeri ini untuk mendengar ceramah mereka.

Dan sepatutnya dengan kehadiran 3M itu, paling kurang 10 ribu orang dating mendengar ceramah tersebut...

GAGAL... GAGAL... GAGAL... itu yang sedang bermain dari ahli baru PPBM Terengganu kini.



TAG